وزیر آموزش و پرورش درآیین افتتاحیه پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد:
«فيلم» ابزاری براي تنوع بخشی به محيط های يادگيری است
وزیر آموزش و پرورش درآیین افتتاحیه پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد گفت: «فيلم» ابزاری برای تنوع بخشی به محيط های يادگيری است.
یوسف نوری در آیین افتتاحیه پنجاه و دومین جشنواره بینالمللی فیلمهای علمی، آموزشی و تربیتی رشد که در مدرسه تاریخی دارالفنون و با حضور جمعی از هنرمندان، فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه دانشآموزان، معلمان و هنرمندان شهید اظهار داشت: یکی از ویژگیهای بسیج احیای هنر بود که این مکتب را شهید آوینی بنیانگذاری کرد و در این مسیر آثار فاخری تولید شد.
وی با اشاره به افتتاح پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد از مدرسه شهداي شوش شيراز، محل تحصيل شهيد آرشام سرایداران از شهداي حادثه تروريستي حرم شاهچراغ، عنوان كرد: شهید سرایداران با توجه سن و سال كمش یک هنرمند بود، موذن بود و نقاشي هاي خوبي كشيده بود كه اكنون برخي از نقاشيهايش را در حال آماده سازي هستيم و اين دانش آموزان هنرمند، حاصل نظام تعلیم و تربیت هستند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: عرصه هنر و فیلمسازی آنقدر مهم است که به عنوان هنر هفتم نامگذاری شده و در نظام تعلیم و تربیت برای تنوعبخشی به محیطهای یادگیری بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم است.
عضو كابينه دولت مردمي ايران قوي با بیان اینکه فیلم و آثار هنری میتواند نقش بسزایی در رشد و اعتلای فرهنگ جامعه داشته باشد، تصریح کرد: جشنواره فیلم رشد به عنوان یکی از باسابقهترین، خوشنامترین و محبوبترین جشنوارههای بینالمللی محسوب میشود؛ همچنین در سند تحول بنیادین خاطرنشان شده است که باید بهره مناسب را از فناوریهای نوین به ویژه موضوعات چند رسانهای و فيلم داشته باشیم.
عضو كابينه دولت سيزدهم تاکید کرد: این نکته که جشنواره فیلم رشد در سایر استانها نیز به طور همزمان در حال برگزاری است، اتفاق خوب و مناسبی محسوب میشود و به اشاعه اين جشنواره و فرهنگ توليد آثار هنري منجر ميشود.
وزیر آموزش و پرورش با ارائه پیشنهاداتی برای این جشنواره اظهار کرد: برای تهیه فیلمها باید سوژهیابی را بدانیم؛ بنابراین لازم است دانش آموزان ما به این موضوع مسلط شوند و به پیدا کردن سوژهها حساس باشند تا بتوانیم آثار فاخر و مناسبی را تولید و حتی این آثار را در شبکه شاد بارگذاری کنیم.
وي ادامه داد: در كنار سوژه يابي بايد در نوشتن سناريو هم به دانش آموزان آموزش دهيم تا آنها نحوه ورود به موضوع، فرازها و فرودها و پايان كار را بدانند و بر اين اساس آثار هنري خوب و مناسبي توليد نمايند. همچنين اين آموزشها بايد به طور مستمر براي دانش آموزان برگزار شود تا دانش آموزان مستعد در هر دوره شناسايي و با ادامه آموزشها، اين آموزشها براي آنان نهادينه شود.
شایان ذکر است، در ابتدای این برنامه در ارتباط مستقیم با مدرسه شهدای شوش شیراز، محل تحصیل آرشام سرایداران از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ، یکی از دانشآموزان دکلمهای را در وصف آرشام سرایداران خواند و مستندی از این شهید دانش آموز پخش شد و با حضور مدیرکل این استان پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد از مدرسه شهید آرشام سرایداران افتتاح شد.